Vår !

Nu var det ett tag sen , jag ber om ursäkt.
Jag har tyvärr inte kommit ner på -40kg ännu , det står tvärstill & jag blir som tokiiiig !
Ligger nu & diffar mellan 98 - 101 .
Imorse vägen jag 98,9kg , vilket är underbart . Men vet att det kommer gå upp igen.
Har varit såhär sen Januari , och jag tror mig veta vad det kan vara.

Jag sköter mig inte , dricker läsk , äter godis/chips och jag rör inte på mig.
Köpte mig ju ett gymkort , var där ca.7ggr innan det blev ett uppehåll och jag tog mig inte i kragen att gå dit igen.
Jag köpte mig bara ett månadskort , eftersom vi planerar att flytta ville jag inte binda upp mig.

Hur ska jag få tillbaka motivationen , hur ska jag få mig själv att börja gå ut & gå , röra på mig & ge f*n i godiset?
Känner hur sötsuget är tillbaka , som jag hade det innan operationen.

Har bestämt att det blir bara godis & dricka 1 gång i veckan , en helg. Men det är så svårt .
Visst, jag får inte i mig mycket , men det lilla gör så otroligt mycket.

Fick sluta tidigare från jobbet idag , solen skiner så jag ska faktiskt gå ut o gå nu.
Man måste ju börja nånstans , right?

Kommentarer
Postat av: Sandra J

Tycker det är bra att du inser varför det står still på vågen också. Du vet bristerna, å de är en bra början. Försök komma på en motionsform som är kul och som man längtar att får göra. Min var att gå på vattengympa. Gym tror jag aldrig blir min grej. Men du kanske tycker det är kul?



Nu när jag försökt gått ner i vikt så har jag helt skippat all annan vätska än vatten. Mjölk har jag druckit i bland. Så skönt när man väl fått bort sockerberoendet. Det funkar tyvärr inte att ta bara lite, då är man där igen. Jag vågar inte ens ta mig ett glas cola, fast jag vill egentligen inte heller.



Vilka vanor har man som man kan byta ut. Jag har ställt mig frågan, varför äta godis, är det så

himla gott? Eller är det bara en vana att ha det till helgen? Fast jag har glass som en stor frestelse, det kommer jag aldrig komma ifrån. Men då unnar jag mig lite, för den frestelsen har jag lärt mig att hantera och inte ta så mycket.



Hoppas jag hjälpt dig att få igång tankarna lite. Eller så verkar jag bara förvirra :) Jag hoppas att du kommer igång igen. Jag har 9kg kvar till mitt mål. Hoppas att vi når våra mål till slut. Men det får ta sin tid.

Kram Kram

2010-04-20 @ 20:28:39
Postat av: Jane Doe

Ja, man måste tänka till & vet att det är jag som gör att det står still. Vattengympa? Det lät roligt :) Ja, jag tycker gym är kul då man får svettas & träna :)



Du har hjälpt mig, det har du verkligen :) Jag ska verkligen suga in detta & börja ordentligt!

Du är så duktig :) Klart du kommer nå ditt mål, det kommer jag oxå :) Men som du säger, det får ta den tid det tar. Man kommer komma dit tillslut :)



Tack för peppningen! Kramar

2010-05-04 @ 12:04:09

Kommentera:

Namn:
Återkommande besökare?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0